Història

En Joaquim Salvans, l’any 2007, conjuntament amb un grup de familiars que tenien en comú l’experiència d’un problema de salut mental en algun membre de la família, varen formar un grup d’ajuda mútua.

D’aquest grup neix l’any 2009, l’Associació El Far. La Primera Junta va estar formada per: Joaquim Salvans, Mª Teresa Piñol, Olga Parajuà, Rosa Azón i Ferran Viñas. Es va oficialitzar, inscrivint-la al registre d’Associacions de la Generalitat de Catalunya amb número 39838. També està registrada Departament de Benestar i Família, com entitat privada sense ànim de lucre.

Ens regim pels estatuts corresponents, actualitzats en el 2015. La seu social de l’Associació està actualment al Carrer Pere Ballús, 13 i està cedida per l’Ajuntament de La Garriga.

Els nostres objectius

Com a objectius generals en relació a l’Associació:

• Implicar a familiars i usuaris en la socialització i integració de les persones afectades.
  • Atendre a les famílies de les persones amb una problemàtica de salut mental.
  • Lluitar contra l’estigma de la malaltia vers activitats que ajudin a aquests objectius reclamant la implicació de tota la societat en aquesta tasca.
  • Ajudar i formar a les famílies en la convivència familiar i en entendre millor el trastorn del familiar afectat.
  • Donar millors serveis i a més usuaris de La Garriga i municipis propers.
  • Col·laborar amb la Xarxa pública de Salut Mental i Serveis Socials.

En relació a les persones amb problemàtica de salut mental busquem:

• Apoderar la persona amb un problema de salut mental
  • Facilitar la integració social
  • Fomentar noves relacions socials
  • Millorar la independència i l’autonomia personal
  • Millorar l’autoestima i l’autoconcepte

Valors

El Far és un espai de trobada de persones sensibilitzades amb la Salut Mental. A partir d’aquesta definició, creiem en els següents valors:

• Responsabilitat, compromís i sensibilitat amb les persones usuàries i les famílies.
  • Professionalitat en l’atenció.
  • Treball en xarxa i en equip.
  • Ètica i transparència.
  • Sostenibilitat en la gestió per ser eficient i eficaç

Organització

L’Associació El Far està formada per voluntaris i professionals. Per una banda, hi ha els membres de la Junta que són persones voluntàries, i per altra, dues tècniques contractades.

A principis del 2017 també s’han incrementat les hores d’atenció per part de les dues professionals contractades. Disposem d´una Psicòloga, Ares Sánchez i d´una Educadora Social,  Judit Capella passant de les 25 hores mensuals, per persona, a 35 hores mensuals per persona.

En relació a la Junta, cal esmentar que a l’Assemblea General celebrada al juliol del 2017 va haver canvi de presidència. D’acord amb els Estatuts i completats els dos mandats com a President, el Joaquim Salvans, va cessar el càrrec. Des de l’Associació es reconeix la seva tasca en benefici de la salut mental i s’agraeix la seva dedicació i contínua entrega.

En la mateixa Assemblea de Socis va ser acceptada i aprovada la candidatura de la Imma Piñol com a nova Presidenta de l’Associació El Far. En l’etapa de la nova presidència, es vol continuar el treball engegat per l’anterior Junta, encarant amb il·lusió nous projectes per a la millora de la qualitat de vida, l’atenció i la promoció de la salut mental, tant dels afectats i de les seves famílies com de la comunitat.  La nova Junta directiva està formada per:

President: Imma Piñol

Vicepresident: Toni Vila

Secretari: Ramon Molsosa

Tresorer: Ferran Viñas

Vocals:

• Mari Oliveras
  • Maria Rosa Subirats
  • Joaquim Salvans
  • Carles Pujol

Equip Tècnic:

• Piscòloga: Ares Sànchez