Els socis

• En aquest apartat es parlarà sobre la tipologia de socis existent i la participació dels diferents socis i voluntaris en les diferents activitats que s’han anat realitzant al llarg de l’any.

Aquest any, s’ha realitzat el Reglament de Règim Intern[1] de l’entitat, aquest document, ha permès aclarir la classificació dels diferents socis de l’entitat. Es poden distingir 4 categories de socis:

• Soci usuari: El soci usuari és aquell soci que participa de l’associació i que té un problema de salut mental.
    • Soci familiar: És familiar de una persona amb trastorn mental i participa a la vida activa de l’associació.
    • Soci col·laborador: No és familiar, ni usuari però vol col·laborar econòmicament amb l’associació per motius personal. Té dret a participar de l’Assemblea General de Socis.

[1] Per a més informació, podeu consultar el Reglament de Règim Intern a l’Associació

Col·laboradors Altres col·laboradors

·       Ministeri de Sanitat

·       Federació Salut Mental Catalunya

·       Confederació Salud Mental España

• Soci que participa en activitats especials: És aquell soci que participa en algun taller que es realitza sota l’organització de l’associació, ja pot ser familiar o simplement una persona sensibilitzada amb la salut mental.

Així mateix, també s’ha definit el concepte de voluntari com aquella persona que participar de forma voluntària en la vida de l’Associació i dóna suport a la tasca de la Junta en l’organització d’actes. Els voluntaris són una part molt important de l’Associació ja que ajuden a dinamitzar els diferents actes que es realitzen.

A continuació, es detallarà una gràfica (Fig. 2) amb el tipus de soci que forma part de cada àrea de les que s’han descrit. Cal tenir en compte que hi ha socis que es podrien considerar dins de més d’un grup, per exemple, un soci familiar, pot ser a la vegada un soci que participa en activitats especials. En aquest cas, es comptabilitza a la categoria en que hi participi de forma més activa. Dins de la gràfica, també s’ha contemplat afegir els voluntaris com a part de la classificació:

Actualment, l’associació compte amb un total de 104 socis que provenen de 18 municipis diferents. Cal destacar però, que el gruix més importants de socis (el 65%), són de La Garriga. La resta de socis provenen d’altres municipis. Entre un 3 i un 5% provenen de: Barcelona, Aiguafreda, Granollers, Les Franqueses del Vallès i Santa Eulàlia de Ronçana. Finalment, entre un 1 i un 2% provenen de: Canovelles, Cardedeu, Centelles, Figaró-Montmany, Girona, l’Ametlla del Vallès, Lliçà de Vall, Mataró, Mollet del Vallès, Sant Feliu de Codines, Sant Pere de Vilamajor i Vallgorguina.